torsdag 20 mars 2008

Rökta ostron....kan det va' nåt'......


Lite tilltugg till en kall öl sitter aldrig fel. Jag brukar variera med lite olika saker och tycker det är kul att prova nyheter. Häromdagen hittade jag ett nytt brand bland fiskkonserverna på vårt lokala City Gross. John West har jag aldrig hört talas om, men det fanns mycket som såg intressant ut så det åkte ner lite olika varor i vagnen. Spontanköp är det bästa jag vet!

Det första jag provade var rökta ostron i olja. Efter att öppnat burken och provat ett ostron rakt upp och ner kan jag konstatera att det inte var någon större skillnad mot rökta musslor. Därför gjorde jag som jag ibland gör med just rökta musslor. Snabbt och enkelt, lägg ostronen på ett fat och riv över ett rejält lager parmesan eller annan smakrik ost, t.ex. Präst. In i micron tills det har smält lite grann….voala!....smaskigt till en god bira!

Rapport om övriga varor kommer efterhand…

Inga kommentarer:

 
Antal sidvisningar per vecka för sajt http://njutningar.blogspot.com/ levererad av Tailsweep.