onsdag 19 mars 2008

Mörk, krämig choklad....

Min fru har bjudit sina arbetskamrater på cider och choklad som tack för ett väl utfört projektarbete. Det råkade bli några bitar över så dom tog hon tillbaka hem. Hon gjorde dock misstaget att lägga dom i köket, fullt synliga för både mig och barnen. De sistnämnda var snabbast men jag lyckades norpa två bitar också.

Kan verkligen rekommendera Merci från Storck. Förpackningen på 400 g innehåller åtta olika varianter. När jag nu fick tillfälle fanns dock bara två bitar kvar. Men...efter att ha läst baksidan på paketet om de andra varianterna är jag övertygad om att de var de bästa bitarna!

Följande varianter finns:
  • Milk Chocolate
  • Coffee and Cream
  • Hazelnut Almond
  • Hazelnut Cream
  • Marzipan
  • Dark Cream
  • Dark Mousse
  • Praline Cream

Gissa vilka som blev kvar till mig!?!

Dark Cream och Dark Mousse! Makalöst goda båda två. Mellan 45 och 48% kakao är lite väl snålt, men å andra sidan förbaskat gott!

SEK 45 på ICA är ett bra pris för vardagslyxig bjudchoklad till kaffet på släktmiddagen. Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

 
Antal sidvisningar per vecka för sajt http://njutningar.blogspot.com/ levererad av Tailsweep.